Monday, August 15, 2005

Antilliaanse Feesten Review


Het weer was gelukkig geen domper op de feestvreugde. De afwezigheid van Joe Arroyo (visumproblemen) spijtig genoeg wel.. Mijn persoonlijk hoogtepunt was Don Omar: ik verwachtte een ongeïnspireerd afhaspelen van zijn hits, maar we kregen een verbazingwekkende show, waardig om de reggaeton te vertegenwoordigen in het buitenland. Het optreden was gewoon áf. Victor Manuelle heb ik enkel vanop afstand gehoord, dus daar kan ik niks over zeggen. Johnny Pacheco was eveneens fantastisch en ondanks zijn (hun) leeftijd nog in goeie vorm. Rikarena was een ander hoogtepunt, ook dankzij hun dans'wedstrijd' met het publiek ;)

Wat is voor jullie het hoogtepunt geweest? Schrijf het in de comments!

9 comments:

Anonymous said...

Heb je die meiden gezien die hun slipjes en beha's aan Don Omar toonden? En die hem op het podium besprongen als hij dicht genoeg kwam? Man man man...

Chapín said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Zwijg zwijg, pijn heel veel pijn! Een mens kijkt dan eens zes maanden uit naar het optreden van Don Omar en dan mist hij niet alleen het optreden van de Don maar ook de Antilliaanse feesten. Die fuckin 2de zit heeft me al te veel gelapt, ik hoop dat Don nog naar Belgie (of Nederland) komt...
Zijn er geen fotos van zijn optreden en eventueel een playlist?

Anonymous said...

Lol @ die slipjes, da was ne gast, geen meisje ;o)En die heeft op een bepaald moment trouwens onder zijn voeten gekregen van The Last Don... Waarom precies weet ik niet.

Het optreden zelf: gewoonweg subliem. Ik vreesde ook voor een ongeïnspireerd afhaspelen van de hits, maar niets was minder waar.
Ik stond helemaal vooraan, net achter die zotte latinas die elk om beurten Don Omar trachtten te bespringen. Te midden van de 'perreando' latino's (Poder Latino !) helemaal ondergedompeld in de ambiance en geen seconde stil gestaan.

De dag ervoor nog Sean Paul aan't werk gezien op de Lokerse Feesten... Ook niet slecht, maar geef mij maar Don Omar :))
Kijk al uit naar die nieuwe cd !!

@ porteño : foto's vind je terug via de site vd antiliaanse feesten zelf, daar staat een link bij 'hot newz'
Die playlist zal je niet vinden vrees ik.

jeanluc said...

Ik was verrassd dat hij veel zachte liederen zong en dat het leuk klonk. En heeeeel mooi, dat hij een trompetist bij had die alltijd meespeelde, dat was een heel belangrijke punt denk ik.

Van Rikarena vond ik alleen hun hits van hun eerste of tweede cd heel leuk. Was me te veel animatie tijdens het optreden.

Ik houde het meest van Midnight Groovers en Los Gigantes en ERA.

Chapín said...

Ja die trompettist was dik OK :)
Fotos op SalsaWeb en SalsaHolic.

Playlist was zoiets ongeveer:
Donqueo
Entre Tu y Yo
Dile
Pobre Diabla
Stukjes van:
Baila Morena (Hector & Tito)
Noche de Travesuras (Hector)
Gasolina (Daddy Yankee)
La Batidora (Yaga & Mackie)
Mayor Que Yo (Baby Ranks ea)
La Popola (Glory)
Aunque te fuiste
Luna
Dale Don Dale

Chapín said...

ps: porteño, hij heeft twee keer geroepen "¿¿Y donde estan los GUATEMALTECOS??"
ik was natuurlijk de enige die terugbrulde ;)

Anonymous said...

Ja helaas ik had graag meegeroepen...Hopelijk de volgende keer dan maar. Klopt het trouwens dat op 10 februari zijn nieuwe cd King of Kings uitkomt?

Anonymous said...

Dacht dat da al in 't najaar was ? Kort na de nieuwe van Tego Calderon...